Ο βαθμός των εργασιών αυτών, θα μετρά για την αξιολόγησή σας.
Α) Να διαλέξετε μια από τις παρακάτω εργασίες για να τις ετοιμάσετε για το μάθημα των Θρησκευτικών.
1.Ποια η σχέση της Θείας Λειτουργίας με την ειρήνη; (πόσες φορές αναφέρεται η λέξη αυτή στη Θεία Λειτουργία;)
2.Ποια η σχέση της Εκκλησίας με τη ζωή μας;(απόδειξη το Ευχολόγιο)
3.Καταγραφή εθίμων της λατρευτικής ζωής των ορθοδόξων χριστιανών:
3α) σχετικών με το βάπτισμα και το Χρίσμα.
3β) σχετικά με τα τάματα-αρρώστιες και το άγιο Ευχέλαιο.
3γ) σχετικά με τον αρραβώνα και το στεφάνωμα-γάμο.
3δ) σχετικά με την κηδεία και τα μνημόσυνα.
4.Πώς γίνονται τα εγκαίνια ενός νέου ιερού ναού;
5.Τι είδους χειροτονίες υπάρχουν και πώς γίνονται;
6.Η Θεία Κοινωνία στη ζωή του χριστιανού.(ωφέλειες-παραδείγματα)
7. Η ιστορία του μυστηρίου της εξομολόγησης. Η αξία του, παραδείγματα
8.Τι είναι ο αγιασμός, πού, πώς, πότε γίνεται και γιατί;
9.Πώς γίνεται μια εκκλησιαστική γιορτή;(όλες οι σχετικές ενέργειες που πρέπει να γίνονται σε αντίθεση με το πώς κάνουμε συνήθως την ονομαστική μας γιορτή !)
10. Πότε και γιατί γιορτάζουμε το Πάσχα και τα Χριστούγεννα;
Ανάλογα με τα ενδιαφέροντά σου μπορεί να επιλέξεις και από τα πιο κάτω εξειδικευμένα θέματα:
Α) Τα εκκλησιαστικά κεντήματα στην Κύπρο.
Β) Τα σχέδια στα άμφια των κληρικών.
Γ) Η ιστορία και το χρώμα του ράσου.
Δ) Το αγγελικό σχήμα.
Ε) Τα βασικά έπιπλα ενός ναού. ( λειτουργικότητα-θεολογία )
ΣΤ) Η ξυλογλυπτική ως εκκλησιαστική τέχνη.(υλικά, σχέδια, τεχνικές)
Ζ) Νηστεία -νηστίσιμη κουζίνα. Η σωστή διατροφή-υγιεινή μαγειρική.
Η) Παρασκευή άρτων, πρόσφορων, κολλύβων και ετοιμασία οτιδήποτε σχετικού με την τέλεση μιας εκκλησιαστικής γιορτής.
Θ) Παραδοσιακές συνταγές για ορισμένες μέρες, π.χ.γαλακτερά, μπακαλιάρος.
Ι) Εκκλησιαστική ζωγραφική ή αγιογραφία; Ποιο είναι το «ίδιον» αυτής ;
Τεχνικές και μυστικά, ιδιομορφίες της αγιογραφίας.
Κ) Η ιστορία της εκκλησιαστικής αρχιτεκτονικής στην Κύπρο.
(Οι βασικοί ρυθμοί της ορθόδοξης ναοδομίας).
Λ) Οι συχνότητες (ηλεκτρομαγνητισμός κλπ) στη ζωή μας- η πνοή του αγίου Πνεύματος. Ενεργειακά πεδία και η Θεία Χάρη.
Πού θα βρείτε υλικό; Από τον καθηγητή/ρια, από τη βιβλιοθήκη, από τον ιερέα του χωριού σας ή όπου μπορείτε να βρείτε κάτι.(διαδύκτιο ή Blog) Αν δύο ή περισσότεροι διαλέξουν το ίδιο θέμα, θα πρέπει να συνεργαστούν.
Β.) Να γράψετε την ιστορία του αγίου που έχετε το όνομά του, ή κάποιο άλλου αγίου, που αποτελεί ένα αγαπημένο σας όνομα.
Οδηγίες για να γραφτεί το συναξάρι ενός αγίου
Θα πρέπει να γραφτεί με λόγια δικά σας, Προσοχή! όχι απλή αντιγραφή. Θα βοηθήσουν στη σύνταξη οι απαντήσεις, σε όσες από τις παρακάτω ερωτήσεις, έχουν να κάνουν με το θέμα σας.
1. Τα σχετικά με το όνομα ή επίθετο ή τοπωνύμιο ή προσωνυμία του μελετούμενου αγίου.
2.Η εποχή του
3.Η καταγωγή του και η μόρφωσή του.
4.Το επάγγελμα, ή οι ασχολίες του.
6.Ο τρόπος ζωής του και το έργο του.
7.Λαϊκός ή κληρικός/ έγγαμος ή μοναχός.
8. Τα θαύματα ή οι διδασκαλίες του.
9.Το ματρύριό του ή το πρόωρο τέλος του.
10 Το οσιακό εν ειρήνη τέλος του.
11. Συγγράμματα ή άλλη κληρονομιά του.
12.Το άφθορο ή αγιασμένο λείψανό του. Ο τάφος του.
13. Ναοί και προσκύνημά του, αν υπάρχει.
14. Τα σχετικά με τη βιογραφία του. Βιβλιογραφία?
15.Η αξία του στη ζωή και τη συνείδηση του λαού.
16.Η αγάπη του ενεργεί μέχρι και τις μέρες μας, με θεραπείες, παραδειγματισμό, ονοματοδοσία, ναοδομία, εικονογραφία κλπ.
17.Πολιούχος, προστάτης ή ειδικός για κάτι.
18.Τα σχετικά με την αναγνώριση της αγιότητάς του.
19.Προβλήματα ή προβληματισμοί γύρω από τον άγιο και το έργο του.
20.΄Ενα σύντομο αξιοσημείωτο περιστατικό ή θαύμα. Τι θα θέλατε να πείτε σε κάποιον για τον άγιο, μετά από την εργασία σας αυτή;
Προσοχή: Μελετώντας να σημειώνετε αριθμώντας όσα σημεία βρίσκετε στις πηγές σας, με βάση τα πιο πάνω (αποκλείεται να τα βρείτε όλα σε κάποιο) και μετά να γίνει η καταγραφή τους, σε δική σας σύνθεση. Αν κάποιοι έχουν το ίδιο όνομα δεν μπορεί να έχουν ίδια εργασία, ούτε από κοινού. Θα πρέπει η εργασία τους, να έχει οπωσδήποτε τον προσωπικό τους χαρακτήρα.